söndag 12 oktober 2008

Riki Blakes Café samt Hush

På söndagen var vi och åt brunch med min dotters lärarinna med familj. De tog oss till Riki Blakes Café, som ligger i North Perth, inte direkt något ställe man snubblar på kanske. 

Vi åt spansk omelett, tillagad på nordafrikanskt vis. Väldigt gott, och det kom med färsk baguette och kryddsmör. Till det drack vi färskpressad OJ. Och kaffe. 

Vittoria är ett ganska dåligt kaffe, men min dotters fröken är lite av en coffee geek, och hon rekommederade faktiskt kaffet. Man ska alltid prova, naturligtvis, och det gjorde jag. Baristan gjorde mjölken fantastisk! Kaffet i sig fick sig ett rejält lyft av det. 

Efter att barnen lekt i Kings Park beslutade vi oss för att ta en tripp ner till Fremantle. Väl där tog jag mig en liten cappuccino på nya stället Hush, som är en espressobar i stil med Velvet. Killen som verkar driva haket var en trevlig prick och vi pratade lite kaffe. Deras blandning hade en typisk nötig karaktär som passade ihop med mjölken. Dessutom gjorde han kaffe som vi gör det på Ristretto, d v s han tramsade inte runt med single shots. Honor! 

Till middag åt vi på Ecco, men jag såg att de hade Coffex muggar, så jag hoppade över kaffet. Däremot var deras pasta helt klart prisvärd, och deras pizza mycket god!  En bra söndag!

Inga kommentarer: