tisdag 28 oktober 2008

Dagens kalashändelse

Min chef fick frispel idag. Härligt! 

En kund som har lite komplex för att hon tar 3 sockerbitar i sitt kaffe kom in, och vi skojade lite om hennes sockerbehov o s v. Då kommer min chef in och börjar prata om hur socker förstör kaffet samt hur 1985 det är att ha socker i kaffet. Men han nöjer sig inte med det, utan han börjar kommentera att de som använder socker inte förstår sig på kaffe, och att de vanhedrar de stackars arbetare som plockar kaffebönorna genom att förorena deras fina arbete med socker .Jag tänkte i tysthet på de stackars arbete som plockar sockerrör, men valde att vara tyst. 

Nu hade det byggts upp en kö, medan min chef mässar om socker i kaffet. Kvinnan försöker så vackert avleda konversationen in på att kaffet i Australien är bra, men hon haft dåligt kaffe i staterna, varvid min chef nästan blir blå och närmast skriker att han just kommit hem från Det Stora Äpplet där de bästa espressobarerna i världen finns! 

Sen säger han till oss att inte fråga folk om de vill ha socker, för att sedan gå därifrån. Alla i kön tittar förvirrat på min chef, för att sedan beställa kaffe - med socker! 

När han kommer tillbaka frågar han syrligt min kollega om hon tar socker i sin whisky också? Vill du ha en Crowns lager med lite socker? Min kollega blir vansinnig och min chef tar sin reträtt hemåt, för att skicka sin fru att arbeta lite istället! 

Ytterligare en dag på jobbet!

Inga kommentarer: