måndag 27 oktober 2008

Lemon Espresso och Mooba

Idag var jag och min fru lediga samtidigt av en liten slump. Vi bestämde oss för att ta en liten utflykt till Claremont som vi inte utforskat ännu. 

Mest erkända fik inom kaffekretsar i Claremont är Lemon Espresso. De har sin egen blend från Five Senses, som heter Lemon Blend. Vi beställde varsin macka och traditionell cappuccino. Traditionell var ordet, men jag tycker att smaken var mycket tilltalande. Hur den såg ut lämnade lite grann att önska, även om fluffet hade rätt proportioner, och värmen var precis lagom. Jag går gärna till Lemon igen!

Tiden var snart uppe innan vi var tvungna att ta oss tillbaka, så vi tog en liten omväg hem via Wembley, till Mooba som stängde framför ögonen på oss igår. Har läst lite på deras hemsida om deras blend, och hade höga förhoppningar. 
Jag beställde en take away cappuccino, vilket jag var nöjd med, även om jag hade önskat en kraftigare kaffesmak. Min fru beställde en Long Mack 3/4 och den smakade bränt men ändå ganska vattnigt. En stor besvikelse! Jag är villig att ge dem en ny chans, men jag tror jag ska satsa på en sitt in variant!

Inga kommentarer: