tisdag 28 oktober 2008

Greens i Leederville

Jag har skrivit om detta ställe tidigare, och i helgen hamnade vi där igen. Kaffet var faktiskt helt ok, beställde en long macchiato som var godkänd. Men när jag gick för att beställa en tårtbit såg jag hur mjölkskumningsröret såg ut. Herregud! Och barista-kossan såg helt Coyote Ugly ut där hon stod och skummade med lager på lager på lager på... 

Men det är inte det värsta. Det värsta är den blonda kossan med plastpattar som kom in och började sitt skift med att sänka musiken. Sen gick hon omkring och var sur mot gäster i evighet. Jag gick på toa, tydligen gick jag in på damernas, och fick mig en utskällning av henne. Hoho... 

Greens är billigt och bra, men ack så jäkla otrevligt. Har en kamrat här i Perth som fick sparken för att hon drack ur en flaska vatten bakom disken. Sin egen flaska vatten. "Så här står du och dricker vatten. Då kan du lika gärna packa och gå hem, och kom aldrig tillbaka," typ...  Otroligt. Om du vill ha kaffe i Leederville, gå till Duende!

Inga kommentarer: