fredag 5 september 2008

Två nya besök i centrala Perth

Hade vägarna förbi innerstaden på min lediga dag, och beslöt att med min fru besöka inte mindre än två etablissemang. Rättare sagt, ett söktes upp och ett hamnade vi bara på. 

Det första är ett ganska upphaussat ställe som heter Urbanistar, ligger bakom Kakulas Bros i Northbridge. Bland annat har den lokale bloggaren Grendel skrivit upp stället rätt rejält.
Ganska skön ambience, men den sömniga bruden som serverade och den sura baristan som såg allt annat än passionerad ut drog ner helhetsintrycket en del. 

Urbanistar använder Fiori, och jag tyckte att min cappucino smakade en smula bränd, men jag kan ha fel. Det var en bra kopp kaffe, men inget extravagant ärligt talat. Kan tänka mig att ge stället en eller två chanser till bara för att försäkra mig om att det inte var en dålig dag. 

Jag gillar dock att baristan placerat sig så att han kunde ha take away som en korvkiosklucka ut mot parkeringen. 

Gick sedan efter ett bankärende till ett fik som heter Rosso. Det ser rätt bra ut, lite "funky" så där (finns det ett värre uttryck än funky?). Vi käkade en smaskig Indien-inspirerad toast, men jag beställde en dubbel espresso som kom ut som en lungo. Eh? Mycket kostymfolk, eftersom den är belägen på St Georges Tce. Jag kan tänka mig att återvända för mackan och för den trevliga farbrorn som antagligen äger ställets skull, men påminn mig om att inte beställa kaffe där igen, snälla!

Inga kommentarer: